آبیاری پیشرفته 19 هزار هکتار از اراضی ایلام تا سال آینده

استاندار ایلام گفت: 19 هزار هکتار از اراضی ایلام تحت پوشش آبیاری پیشرفته قرار می گیرد.

خبرگزاری تسنیم از ایلام، حسن بهرام نیا امروز شنبه  21 مهر از ابرپروژه سامانه گرمسیری بازدید کرد و در جریان وضعیت این پروژه قرار گرفت.

استاندار ایلام در جریان این بازدید گفت: 13 هزار هکتار تا پایان سال جاری از اراضی دشت مهران تحت پوشش آبیاری پیشرفته قرار می گیرد.

وی افزود: علاوه بر تحت پوشش قرار گرفتن 13 هزار هکتار از اراضی دشت مهران، حدود 6 هزار هکتار از اراضی جنوب استان نیز تا اواسط سال آینده تحت پوشش قرار می گیرد.

بهرام نیا با بیان اینکه ظرفیت سد کنجانچم 85 میلیون مترمکعب است، گفت: تاکنون 53 میلیون مترمکعب آب پشت سد ذخیره سازی شده و دریچه های صنعت، شرب و کشاورزی ایجاد شده است.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: با افتتاح این ابرپروژه، 90 هزار تن به  محصولات زراعی استان اضافه می شود که 1700 میلیارد تومان برای کشاورزان ارزش افزوده دارد.

وی با اشاره به اعتبارات سامانه گرمسیری گفت: از مجموع 15 هزار و 800 میلیارد تومان هزینه برای سامانه گرمسیری، 7 هزار و 900 میلیارد تومان مربوط به دولت سیزدهم است.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از همه دست اندرکاران سامانه گرمسیری، افزود: ابرپروژه سامانه گرمسیری گامی بزرگ در توسعه کشاورزی و مهار آب های سطحی و رونق اقتصاد است و در پررنگ کردن سفره مردم نقشی تعیین کننده دارد.

بهرام نیا افزود: افتتاح کل پروژه سامانه گرمسیری، در بهره وری، تولید و توسعه استان بسیار موثر است.

وی ادامه داد: اعتبار کل پروژه سامانه گرمسیری تامین شده است و ان شاالله تا اواسط سال آینده تمام پروژه به بهره برداری می رسد.

به گزارش تسنیم، استاندار ایلام از مخزن 10هزار مترمکعبی روستای چالاب شهرستان مهران، دریاچه سد و خط انتقال سامانه گرمسیری بازدید کرد.

انتهای پیام/180/

نظرات

captcha